söndag 30 september 2012

Kommentarer till Manus "Bilen"

När jag la in manuset såg det (nästan) ut som på det Word-dokument jag hade skrivit det på ursprungligen. Men när jag sedan förhandsgranskade upptäckte jag att all text drogs ihop till en löpande text, utan mellanrum, radbyten mm. Jag har strikt följt den mall som man kan läsa på s.49-54 i "Manus och dramaturgi för film" (Granath 1998, 2006). Jag har ingen aning om varför det blev så, jag har uppenbarligen inte riktigt förstått bloggens alla funktioner... :/ Men mitt originalmanus följer i alla fall reglerna. Jag kommer inom det snaraste även att publicera mitt bildmanus här i bloggen, och förhoppningsvis inom en inte alltför avlägsen framtid även den färdiga filmen. Jag har en kommentar till mitt manus. I manuset har jag identifierat Eleven som en "hon". Eftersom jag ännu inte har bestämt vem som ska spela eleven kan det lika gärna bli en kille. Jag skrev "hon" för enkelhetens skull. Kanske skulle jag ha använt "hen"... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar